vrijdag 30 mei 2008

puzzle 15; Podcasts


Podcasts. Een geheel nieuw woord in mijn vocabulaire. Een soort digitale bibliotheek voor informatie uitgezonden op de radio ?? Als iemand een betere omschrijving heeft hou ik mij van harte aanbevolen. Ik ben eigenlijk niet zo'n radio luisteraar. Alleen soms in de auto en dan luister ik bij voorkeur naar http://skyradio.nl/. Voor het overige luister ik graag naar de stilte. Het ruisen van de blaadjes aan de bomen, het zingen van de vogels, de zee... Zou daar al een podcast van zijn ? Omdat ik wel alle dingen wil proberen, zodat ik een beetje weet waar het over gaat en hoe het gaat ben ik begonnen met het openen van www.radiocast.nl/, (fijne wereldmuziek op radio 6) en heb mij daarna aangemeld bij www.gespod.nl/. Ik heb na her en der wat geluisterd te hebben vier abonnementen genomen, onder andere op een cursus Frans. Alleen begint het bij les 80 of zo dus ik geloof nooit dat ik dat red (en ik heb geen idee hoe je bij les 1 komt). Toen dat leuk op mijn PC stond dacht ik dan wil ik het nu nog op My Zen. Dankzij de aanbevelingen (die ik zelf nooit had kunnen bedenken) op het blog van diriwout http://diriwout.wordpress.com/ ben ik aan het prutsen gegaan. Het is me nog niet gelukt. Er komen telkens weer andere foutmeldingen. Binnenkort maar even in real life met mijn coach overleggen. Ik begrijp niet zo goed waarom aan die radio-uitzendingen ook het nieuws (en ongetwijfeld de reclame) aan "vastzit". Kunnen ze dat niet "schoon"opleveren ?
De aanbeveling op de 23 dingen pagina http://www.ossinhetonderwijs.nl/index.php?module=pagesetter&func=viewpub&tid=10000&pid=19 Zelf een podcast maken is niet moeilijk, geloof ik graag, maar zal ik zoals ik er nu tegenaan kijk pas gaan gebruiken als ik een toepassing weet. In dit ding werd ook de Bibliotheek Delft genoemd. Ik was gisteren in deze mooie stad, en in de plaatselijke boekhandel werd de bibliotheek erg geroemd om haar mooie architectuur. Maar er was zoveel de moeite van het bekijken waard (en beluisteren; er was een een soort steelband aan het spelen) dat ik de bieb helaas niet gezien heb. Dan maar een volgende keer http://www.delft.nl/. Rest mij voor vandaag nog het http://www.podplaza.nl/ te bekijken voor ik naar het volgende ding ga.

1 opmerking:

diriwout zei

Blijkbaar heeft mijn aanwijzing via de mail, toch niet gewerkt. Gaan we komende week in real life uitzoeken. Hoop wel dat de ZEN software nog op je Pc staat, na de installatie van Goldenimage van afgelopen weekend.
We laten ons morgen verassen.