donderdag 15 mei 2008

puzzle 12;spelen in de zandbak




Deventer op Stelten

Van vrijdag 4 t/m zondag 6 juli 2008 vindt het internationaal straattheater- en spektakelfestival ‘Deventer Op Stelten’ plaats. Drie dagen lang staat de historische binnenstad van Deventer in het teken van theater op stelten en spektakel op hoog niveau. De toegang voor het gehele festival is gratis. Op het programma staan dit jaar meer dan 100 voorstellingen (vorig jaar 90), waarvan vijf Nederlandse premières, één wereldpremière en twee coproducties. In totaal nemen er dit jaar 180 acteurs deel aan het festival (vorig jaar 140) bestaande uit 16 gezelschappen, die veelal speciaal voor het festival naar Nederland komen en meerdere dagen aanwezig zijn om verschillende voorstellingen te spelen. Nieuw dit jaar is dat de IJsselkade en de Welle bij het festival worden betrokken tijdens ‘La Grande Parade’ en de Boreel is in optie als nieuwe speellocatie.

Dit is een deel van de tekst (met dank aan http://www.vvvdeventer.nl/ die ik op de 23 dingen wiki geplaatst heb.
Het lukte me daar niet er een foto in te plakken, maar ik wilde jullie deze juweeltjes niet onthouden. Voor wie ook gaat kijken ik hoop dat je er net zoveel plezier aan beleefd als ik.
Ik ben door Wiki om onduidelijke redenen niet zo geïnspireerd geraakt. Maar op naar het volgende ding, kijken wat daar allemaal te ontdekken valt.

1 opmerking:

diriwout zei

Ik had zelf ook wat moeite om me een weg te banen door de 23dingen wiki. structuur is wat minder overzichtelijk dan een weblog. Heeft o.a. te maken met dat iedereen er vrij in kan werken wat direct ook weer het voordeel is.

Ben trouwens gek op straat theater, heb de data in mijn agenda genoteerd. Met dank.