donderdag 15 mei 2008

puzzle 13; statistieken en online kantoortoepassingen

Over de helft las ik zojuist op de 23 dingen site. Ging één van mijn vorige blogs nog geheel verantwoord over ki nu begin ik met K3......

Dat heb je als je kinderen hebt, dan kom je in werelden waarvan je het bestaan niet vermoed had. Maar ja, meiden he.... En dan kom je op onnaspeurbare wijze ineens op een dag uit bij K3. Ok, het was haar allerallerliefste wens en ja dan smelt je op een dag en daar zat moeders dan met een geheel opgetutte dochter mét een tasje met dansschoenen (je weet maar nooit), een lippenstift én een spiegeltje en het allerbelangrijkste - het kado- een tekening waar ze een groot deel van de dag op gezwoegd had tussen het merendeel andere moeders met idem dito dochters. En we konden behalve de nieuwste hit bijna alles meezingen, dat schept een band. Ik wilde hier een clipje plaatsen zodat jullie konden zien waar we zo van genoten hadden maar op de een of andere manier lukte dat niet. Nog geprobeerd me alvast ter voorbereiding op een ander nog te komen ding aan te melden bij YouTube maar zelfs dat mocht niet baten. Dat gezoek leidde wel tot de kennis van het bestaan van een wiki van K3. http://nl.wikipedia.org/wiki/K3 Ik heb toch echt serieuze twijfels of De Grote Winkler Prins zover was gegaan met de lijst van onderwerpen .......


Over serieus gesproken; het volgende onderwerp was statistieken. Nieuwsgierig als ik ben wil ik wel graag weten wie (en eigenlijk ook wel waarom) naar mijn blog kijkt. Ik was al een tijdje geleden via een medeblogger op het spoor gekomen van http://feedjit.com/ en dat leverde tot voor kort de wetenschap dat iemand in Mexico en iemand in Amerika naar mijn blog gekeken had. Dat bleef heel lang (?) zo en nu ineens staan er allemaal rode stipjes door heel Europa. Reden ???? Maar wie zijn deze mensen? Dus dacht ik laat ik eens gaan kijken bij http://www.getclicky.com/ (Het filmpje met uitleg hieromtrent op de 23dingen pagina kwam bij mij op de PC tot stand als een geheel witte pagina. Heel erg leerzaam - een beetje Zen, maar daar kwam ik niet echt veel verder mee). Dan maar aanmelden. Nou dat is nog zeer teleurstellend, nu blijkt er niemand meer naar'mijn blog te kijken (of zou ik iets verkeerd hebben ingesteld, want ik heb één trouwe fan). Wat ik uit getclicky zo gauw begrepen heb is dat je het tijdelijk gratis mag proberen maar dat je daarna moet betalen ... Nou dat lijkt me nu wat teveel gevraagd voor deze informatie dus zojuist me ook nog aangemeld bij http://www.gratisstatistieken.nl/index.php. Ik dacht met deze akties heb ik mijn ding weer klaar maar dit onderwerp bleek een tussending te zijn puzzle 12A of zoiets. Ook een manier om het aantal op 23 te houden. Dus nu alsnog naar ding 13. Ik heb Google Documenten geopend en ja hoor zie ik daar de namen van mijn "mededingers" en één document van een ijveriger cursist. Tot zover voor vandaag, de rest komt asap. Wel in dit ding als raak ik gans de kluts kwijt.

1 opmerking:

diriwout zei

Beste Puzzle.
Voor mij het zelfde probleem. Ik weet dat mijn blog bezocht wordt toch geeft GetClicky steeds 0 op het recest. Heb eigenlijk niet zoveel zin om me daar in te verdiepen. Is maar een bijding :-) maar daar kwam jij ook (te) laat achter.
Wat betreft K3 dat heb ik in het verleden tactisch opgelost. Op de datum waarop het concert plaatsvond was ik verhinderd. Ik heb mijn kinderen toen uitbesteed aan een vriend, die toch al met zijn dochter ging.

Ding 11 & 12 hebben je toch maar even bij de K3 wiki gebracht. De cursus werpt zijn vruchten af