donderdag 15 mei 2008

puzzle 10; losse puzzlestukjes; nog niet aangelegd

De puzzle die nog steeds niet geplaatst was had ik gebruikt als concept voor alles wat ik nog (verder) wilde uitzoeken; ik heb nu besloten dit toch te publiceren en de komende tijd maar te zien of ik er nog iets mee ga doen. Maar dan staat het tenminste ergens.
Het eerste ging over de 1oo woordenteller van Nazdrave . Zijn bookmarklet kun je gebruiken volgens de aanwijzingen op zijn blog!
Ook had ik zo'n leuke bewegende banner en een bezoekersteller gezien op het blog van Biebjes. Mijn variatie is toch minder leuk.
Ik had me aangemeld bij getclicky en gratisstatistieken; maar volgens deze informatie keek nooit iemand naar mijn site, terwijl ik toch reacties kreeg. Verwijderen dus maar.
Ik hoorde nog een paar leuke MSN woorden te weten SOG (studie ontwijkend gedrag) en CURK (creactief uit het raam kijken). Kunnen fijn opgenomen in mijn nieuwe woordenboek.
Netvibes bevalt me niet zo, ik gebruik in plaats daarvan Igoogle; om ook de reacties in Igoogle zichtbaar te maken voorzie je de url van comments.
Rss feed op de 23 dingen paginá; het lukt me niet om de snelkoppeling te kopieren en in igoogle te plakken (het lukt wel in netvibes).
Om een eigen rss feed op je eigen weblog te plaatsen maak je gebruik van het programma feedburner (of heeft blogger daar inmiddels zelf een toepassing voor ?).
De volgende blogger sites heb ik nog niet bekeken Blogger Help Blogger help group Blogger tips and tricks blog enQueryCAT, een zoekmachine om FAQ’s (veelgestelde vragen van websites) mee te doorzoeken.
Via alt-j kun je op een pagina zoeken naar rss.
Bloglines heeft een prima zoekmachine die ook te gebruiken is als je geen account hebt bij deze dienst. Je kan er zoeken op onderwerp (”zoeken naar feeds”) of willekeurige woorden (”zoeken naar postings.
Google Blogsearch - de titel zegt het al.
Flickr Color Picker. Selecteert foto’s op kleur.
Findr. Een zoekmachine die op een bijzondere wijze met tags omgaat.
Spell with Flickr. Zie de leuke letters van de 23 dingen pagina.
Een van de grappigste toepassingen van FD’s Flickr Toys is de Trading Card Maker. Gebruik een foto uit je Flickr verzameling of op je computer en maak er een soort visitekaart van. Ik wil nog rondkijken op Flickr Bits and Pieces / webapps en The Great Flickr Tools Collection.
De Generator Blog. Er is zelfs een weblog over dit onderwerp! Zo heb je wel de laatste generators! Leuke tools om je eigen digitale foto’s te bewerken CustomSigngenerator. Keus te over! Foto’s bewerken met picnik of picassa.
Foto's direct op je PC bewaren. Dat kan door een afbeelding direct met de rechtermuis op te slaan. Maar dat lukt niet altijd (copyright!). Als alternatief kan je gebruik maken van een piepklein programmaatje met de naam Snippy. Alles wat je op je scherm ziet kan je met de muis markeren en als afbeelding opslaan. Klik hier om Snippy direct te downloaden Zie ook het bericht op ZB Digitaal
Vragen/antwoorden aan/van 23 dingen
Is er een zoekmogelijk naar welke instellingen/sites voorzien zijn een RSS feed ? Ik wil bv graag weten welke bibliotheken in Nederland dit inmiddels op hun site hebben staan. @23puzzle: Van alle instellingen tegelijk? Poeh … daar weet ik even geen hele snelle methode voor. Misschien is het wel een leuke vraag om te stellen op http://bibliotheek20.ning.com/ ?
Met welk doel wil je het trouwens weten? Als ik dat weet kan ik je misschien beter helpen.
Pér bibliotheek zoeken kan bijvoorbeeld via Google door te zoeken met bijvoorbeeld de volgende trefwoordcombinatie: RSS OR RSS-feed OR RSS-feeds OR feeds site:probiblio.nl
Rob Coers 2 april 2008 op 18:47
@ 23puzzle: Google maar eens hiermee, dan kom je wel een eindje, doch beslist niet alomvattend:bibliotheek inurl:rss OR xmlAls je tot een overzicht komt, wil je dat dan ‘publiceren’?

Geen opmerkingen: