donderdag 15 mei 2008

puzzle 9; ding 10 social bookmarking and delicious


De associatie die ik heb bij het woord delicious heb ik hiernaast afgebeeld. Voor iedereen die weleens in Den Bosch geweest is - de echte Bosche Bol - uit welingelichte kring heb ik begrepen dat er nog wat verwarring is wie van de twee neven het predikaat echt verdient, de één maakt ze machinaal en de ander nog geheel handmatig, maar dat mag mijn pret niet drukken. Ik vind het HEERLIJK.
Maar daar bleek het helemaal niet over te gaan begreep ik toen ik over ding 10 ging lezen. Omdat ik nu de kans heb om veel uit te proberen en ik weet dat ik dat na afloop van de cursus allemaal wel wil doen maar door de waan van het moment er nooit aan toekom heb ik een eigen account aangemaakt, te weten http://del.icio.us/23puzzle. Niet hemelverheffend als ik de indrukwekkende lijst zie op http://del.icio.us/23dingen, maar ik vind voor nu even voldoende. Ik zal maar eerlijk bekennen, ik had geen lijst met favorieten op mijn PC staan. Als ik iets wilde weten dan had ik óf de naam van de website of ik ging zoeken via Google. Voor de rest overal briefjes en aantekeningen met handige websites die ik natuurlijk altijd kwijt was op het moment supréme. Maar door te werken met delicious kan ik daarin eindelijk structuur in aanbrengen. Ik had al eerder kennisgemaakt met tags, wat ik toen ook al verhelderend vond. Ik vond het nog wel een beetje lastig om de juiste naam voor de tag te bedenken en ik heb inmiddels al wel ontdekt dat wel meer mensen datzelfde probleem hebben. Niet als het over iets concreets gaat zoals bv een fiets maar wel als het wat abstracter wordt of meerdere associaties mogelijk zijn. Ik zie wel dat je door dit te gebruiken je heel snel kan linken aan informatie die andere mensen al gevonden hebben. Kunst blijft om tussen het kaf het koren te vinden.
Ik had op YouTube nog een filmpje gevonden over Sergio in de bibliotheek en dit op mijn blog geplaatst. Over beeldvorming en imago gesproken ...
Op naar ding 11, wordt vervolgd.
PS Duck Hunt is nog steeds beschikbaar, maar nu verplaatst naar onderaan de pagina.

1 opmerking:

diriwout zei

Goed om te merken dat je weer fanatiek aan het puzzelen bent geslagen. Een handige toevoeging van del.icio.us is dat je anderen aan je netwerk kunt toevoegen. Zo heb je vaak snel op een eenvoudige manier vele favorieten. Tags zijn vaak al toegevoegd, ze brengen je in ieder geval op ideeën. Heb je net aan mijn netwerk toegevoegd.