zondag 15 juni 2008

uitgepuzzled; woensdag 25 juni slot 23. Evalueer wat je in de af...



Woensdag 25 juni kwam sneller in zicht dan ik wilde.... Het lijkt misschien wel of ik op tijd klaar was, maar het is inmiddels begin september. Ik had eind juni nog een paar dingen te gaan, maar heb toen wel de geweldige slotbijeenkomst op de OBD mee mogen maken met het duo Karst/Coers (Er is volgens mij al een duo Karst maar dat is voorzover ik weet een heel ander genre). Het was echt een feestelijke afsluiting van een geweldig traject en ik wil bij deze Rob, Marina, Wout en mijn medebloggers bedanken voor de geweldige tijd die ik gehad heb. Maar dan komt natuurlijk de vraag "waar heb dat nou allemaal voor nodig?" en "wat vind je er zelf van". Nou heb ik toevallig de Sociale Akademie gedaan en de laatste vraag stond bovenaan de lijst van meestgestelde vragen. Dus zet je schrap. Om het terugkijkend nog enigzins te onderbouwen heb ik zojuist het lijstje met dingen bekeken en toen dacht ik het blog schrijven vond ik leuk, nieuwe ontdekkingen doen, iets na veel geprutst voor elkaar krijgen, het bestaan van RSS, het zien van al die mooie foto's op Flickr en het spelen ermee in al die aanverwante programma's, het gemak van Delicious, het chatten met je mededingers op de meest vreemde tijden, het luisteren van muziek, het maken van een playlist en het delen daarvan met anderen, de filmpjes op YouTube, het terugvinden van mensen die je lang niet gesproken hebt in de verschillende sociale netwerken. Ik vond zoveel dingen leuk ... Waar ik niet zo goed mee uit de voeten kon waren de echte bibliotheek dingen. En ook Wiki en ik zijn nog geen vrienden geworden. Maar misschien moet die liefde nog groeien. En het nut ....... moeten we het daar echt over hebben ?? het was net zo leuk om te spelen. Maar ok - ik heb een besef gekregen van de veranderde wereld die web 2.0 genoemd is. Ik heb van allerlei bouwmaterialen mogen zien, mee spelen, alvast wat proefopstellingen mogen doen. Maar wat het nu uiteindelijk wordt ? Kom over een tijdje nog een terug, dan zullen we het er zeker nog eens over hebben.

1 opmerking:

diriwout zei

Puzzel, ik heb genoten van je blogs en de vele zijpaden die je insloeg (duo Karst, kom er maar op). Soms waren het enorme lappen tekst, maar je hebt dan ook heel wat onderzoek verricht. Wat mij betreft maar zeker weten ook Rob & Marine en vele andere bloggers "jij ook bedankt". Je werd niet voor niets op de slotbijeenkomst genoemd. Inmiddels begonnen aan de tweede ronde nu als begeleider, wellicht komen de echte bibliotheek dingen nu op een andere manier bij je binnen. Ik blijf je volgen.

Groet Wout