zondag 15 juni 2008

puzzle 22. Bibliotheek 2.0 en de toekomst van bibliotheke...


Alleen tekst vind ik ook zo kaal, dus het werd weer tijd voor een foto. Deze heb ik van de 23dingen pagina gekopieerd. Delen heet dat in web 2.0 taal. Ik heb er nog een wat ongemakkelijk gevoel bij want ik ben opgevoed met het idee dat als je iets van een ander pakt dat het dan een andere naam heeft. En het was niet iets wat van huis uit aangemoedigd werd om het nog maar zachtjes uit te drukken.
De toekomst van de bibliotheek .....
De voorspellingen zijn niet rooskleurig, lenen/lezen we nog wel een boek, weet de generatie die opgroeit nog wel van het bestaan van een bibliotheek. Bestaan we over 10 jaar nog ...
Gelukkig zijn er mensen in het vak die nadenken over de toekomst, die zoeken naar leefbaarheid in kleine kernen, die zorgen dat de bibliotheek meer zichtbaar wordt door er naast het zo aantrekkelijk mogelijk presenteren wat je in huis hebt ook nieuwe culture toepassingen te houden. Die nieuwe (digitale) ontwikkelingen vertalen naar concrete toepassingen. De netwerken die genoemd zijn kunnen daar een geweldig hulpmiddel bij zijn. Maar ook hier geldt voor mij, net als bij de vorige puzzle, ik heb een ander vak. Wel doe ik aktief mee aan de "gebruikerskant" . Wij gaan thuis met z'n allen nog "gewoon"naar de bibliotheek om boeken en allerlei andere media te lenen en te lezen of te luisteren. En wij hopen dat er genoeg mensen zijn die kunnen zorgen dat we dat nog heel lang kunnen doen. Succes.

1 opmerking:

diriwout zei

Staat er creative commonts bij de foto's vermeld dan mag je ze met bronvermelding vrij gebruiken. Zit trouwens net naar de opname van jou Last FM King Singers met Greensleeves te luisteren, Echt genieten.

Fijn dat je zoveel vertrouwen hebt in de mensen die nadenken over de toekomst. Ben jij met dit stukje toch ook maar weer mooi aan het doen.