woensdag 3 september 2008

het einde ? of een nieuw begin


Na de afsluiting kwam de zomer en kwam er bij mij een ander (buiten) leven op gang. Ik was digtiaal blijven steken bij ding 20 en daar ben ik regelmatig nog weer verder mee gegaaan. Lekker muziek luisteren, nieuwe ideëen opdoen, playlist aanvullen. Maar de overige dingen bleven liggen. Tot ik terugkwam van vakantie. Weer startte er een grote groep 23 dingers en blijkbaar omdat ik mijn enthousiasme niet onder stoelen of banken gestoken had ben ik gevraagd om nu zelf een groep te gaan begeleiden. Een nieuwe uitdaging. Mijn ding 24. Ik heb ontdekt dat ik het beste leer door te doen dus ik ging weer een gmailadres aanmaken bij http://www.google.com/ en een blog maken bij http://www.blogger.com/ . Dit wilde ik eerst ook gaan gebruiken maar daar heb ik toch maar van afgezien. Blijf je zo heen en weer switchen. Wel ontdekt dat je zowel bij google als ook bij blogger meerdere accounts tegelijktijd kunt onderbrengen. Maar toch maar besloten ze beiden weer te verwijderen. Dit ging vrij gemakkelijk door gebruik te maken van de help functie van beide programma's. In Igoogle een nieuw tabblad aangemaakt (met wederom een ander leuk kunstenaars thema als kop) en bij contactpersonen in gmail een groep aangemaakt. Ben gaan rondneuzen op het web en voor diegenen die een ander template willen voor hun blog ontdekt dat er een startpagina gemaakt is voor free blogger templates http://website-templates.startpagina.nl/ De site van de 23 dingen http://www.23dingen.nl/ob2/ is aangepast en voor mij kan enige herhaling geen enkel kwaad dus ben ik weer bij ding 1 begonnen. Het verschil met de eerste keer was dat ik nu weer andere dingen ontdek, zo heb ik de foto van Web 2.0 geupload heb naar mijn eigen blog, heb ik een rss feed van de site van Helene Blowers in mijn Igoogle geplakt (zodat ik als ik me verveel kan kijken naar nieuwe ontwikkelingen), heb ik ontdekt door op de link van de hele wereld te klikken je in google maps terechtkomt en als je dan bij Nederland klikt je de VOB vindt met een link naar 23 dingen en zo is de cirkel weer rond. Jammer dat ik Google Earth nog niet geïnstalleerd heb want dan kon ik alle deelnemende organisaties ook nog zien op de kaart. Door hier zo mee bezig te zijn bracht me echter wel op het idee op de link hier te kopiëren, dan kan zo naar alle deelnememende organiaties wereldwijd http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&msa=0&hl=en&msid=101962518196533878534.000001122a2490d657a64 voor die regenachtige zondag die ongetwijfeld wel weer komt. Om te zien of er ontdekkingen zijn die wij kunnen "delen"..........

3 opmerkingen:

diriwout zei

complimenten puzzle voor je enthousiasme en inzet. Gaat helemaal goed komen daar met Deventer. Veel succes

Lighthousje zei

Zeg puzzeltje,
goed bezig hoor, je anthousiasme in aanstekelijk ;)

Lighthousje zei

enthousiasme, duh... :P