dinsdag 10 maart 2009

Twittering isn’t just for the birds …




Op de site van Helene Blowers zag ik een tijdje terug bovengenoemde titel. Ik vond het zo leuk en toepasselijk, nu het thema van de boekenweek TJIELP TJIELP is. Ik las zojuist een artikel over het boekenbal en lees dat de genodigden een vogelfluitje hebben ontvangen en het kledingadvies hebben gekregen om "wild accent" toe te voegen....... Voor wie nog heel graag wil gaan een beetje te late tip misschien hoe kom ik binnen op het boekenbal.
De tweede associatie die ik bij de titel heb is dat het eindelijk !! bijna voorjaar is (toch ?). Ik kijk graag naar vroege vogels en daar was vrij recent nog in te zien hoe je vogels kon tellen in je achtertuin. Jammer dat toen het boekenbal nog niet geweest was want een lokfluitje zou de matige score behoorlijk omhoog hebben kunnen krikken.
Maar waar de titel natuurlijk op slaat is op twitter. Ook wel minibloggen genoemd - maximaal 140 karakters per bericht; je kan (heel veel) vrienden uitnodigen en snel en gemakkelijk berichten publiceren. Sommigen hebben hier een ware kunst van gemaakt en sturen met hun berichten links (of linken ?) mee naar filmpjes of websites. Mijn berichten ontstegen het huis-tuin en keuken prietpaat niet bovenmatig, dus heb ik het twitteren voorlopig nog in de koelkast (let wel, nog niet in de ijskast) gezet. Maar wie het wil proberen nodig ik van harte uit.......het is per slot boekenweek en bijna lente. Tot digi.

Geen opmerkingen: