donderdag 19 maart 2009

Nog meer gevogel...



In het kader van het Deventer zondagboekenfestival de film travelling birds ervaren..... en daarbij heb ik een enorme bewondering gekregen voor de filmmakers en de feitelijke hoofdrolspelers die mij het leven van de trekvogels zo intens hebben laten meemaken. Lang leve YouTube, waardoor ik nog even kan nagenieten.

En hoewel, zoals ik in mijn eerdere post al schreef, ik op dit moment een passieve twitteraar ben, kon ik het niet laten om nog wel even verder gaan "neuzen" op (of met) Twitter. Directe aanleiding was de top 237 die ik "ergens" op het Web tegenkwam met op nr. 1 met meer dan 100.000 volgers Barack Obama. Vanuit zijn (?) twitter kun je naar zijn website en op zijn tv zender en dan zijn er nog legio Web 2.0 toepassingen waar je hem kunt "volgen". Op nr. 2 van de twitterlijst staat Downing Street dus deze twee regeringsleiders kunnen al geheel Web 2.0 communiceren.......
Omdat een snelle scan door de lijst mij geen bekende namen opleverde wilde ik toch nog wel even weten hoe Web 2.0 het bij onze regering en koningin is. Ik kwam deze tegen van laatstgenoemde, maar daar heb ik toch ernstige twijfels over de echtheid van deze twitterende Bea. Maar even doorklikkend kwam ik wel op de twittergids gerubriceerde twittergebruikers (hé, geen trefwoord bibliotheek ertussen ??). Met de tips die ik ergens op de lijst van de top 237 tegenkwam om je aantal volgers te vergroten en zoveel twittergebruikers moet het toch ook in Nederland lukken om een snel groeiend lezerspubliek te krijgen. Oh ja, ik probeer ook het nog het blog van Zbdigitaal te blijven volgen (valt niet mee hoor, want geen idee hoe hij het doet, het aantal post rijst elke week de pan uit)
maar daar kwam ik ook nog deze link tegen naar "handige" twitter tools en deze tips vond ik ook nog op het blog van (hellup weet niet meer wie). OOk nog een filmpje gevonden op Marketingfacts. En dan heb ik nog een twitter-icoontje van Symbaloo waarmee ik op onderwerp kan zoeken wie over dat onderwerp getwitterd heeft. Genoeg handvaten om nog een vervolgreis te maken. Ik lees echter ook her en der wat kritisch twitter-noten, maar oordeel zelf. Ik heb door deze speurtocht in ieder geval ontdekt dat er van alles te beleven is in twitterland. Wie weet komen we elkaar daar nog eens tegen.
Tot digi.

1 opmerking:

Unknown zei

Leuk dat je ook nog iets had aan een link!

Enne, ik ben een heel weekend stil geweest deze keer. Ook wel eens leuk, voor de afwisseling :-)

Tot digi!