maandag 30 maart 2009

Do you Poken.com ???

Op het rtl-nieuws en het NOS journaal werd aan het begin van het jaar aangekondigd dat 2009 misschien het jaar werd van het Poken... Maar heb jij al de vraag gehad - mag ik even met je poken ? Poken het digitale visitekaartje in een sleutelhanger, waarbij je je sociale netwerken en profielen, zoals Hyves, Facebook, Myspace, Twitter en LinkedIn, gemakkelijk met anderen kunt delen oftewel 'connecten'.
Ik las ergens dat "Poken is namelijk na twitteren zo'n beetje het hipste wat je momenteel kunt doen en een absolute must als je meer dan nul paarse broeken in je kast hebt hangen!". Gelukkig heb ik al een paarse broek.... Zoeken op twitter naar poken terwijl je een paarse broek aan hebt, zal dan wel helemaal je van het zijn. Of is dit dan overdone....???
Als je kickt op gadgets zit je helemaal goed want poken staat op nummer één bij de gadgets.
Er heeft in januari een Poken-meetup plaatsgevonden (met de eerste 30!!! Nederlandse Poken bezitters)- ik ben wel benieuwd hoe groot dit aantal nu bijna drie maanden later is. Er is ook al een heuse Poken-ning. Maar je kan ook je contacten leggen via lets's poken. Alle informatie staat ook op een handige netvibes pagina. Nooit bedacht dat je Netvibes zo ook kon gebruiken - is dit dan een openbare pagina ?? Bij mijn digitale speurtocht blijkt steeds weer dat elk antwoord ook weer een vraag oplevert. Wil je aleen nog een filmpjekijken ?
Het moet me nog wel van het hart dat ik hoop dat de poken nog meer gestyled wordt, want over de huidige ontwerpen ben ik nog niet zo enthousiast....
So do you poken.com. (Nu nog niet met mij, maar wie weet binnenkort ?)
Tot digi.

3 opmerkingen:

diriwout zei

Vorige week zaterdag ben ik naar de Digital Day in de bieb van Hengelo geweest daar hoorde ik van de “King of Poken” Jilles Groenendijk dat er al meer dan 45.000 pokens in Nederland zijn verkocht. Ben je weer op de hoogte

Marianne zei

Hai, Ja, ik ben een beetje uitgeblogd. Niemand bij ons doet er meer iets mee. Ik was heel wat posts achter op je blog.Ik blijf het leuk vinden en ben wel steeds bezig met het web 2.0. Gewoon surfen en lezen. Maar ik vergeet de actieve blogs. De twitters van Verhagen lees ik steeds. Blijft leuk.Actief poken dan weer niet, maar op post las ik veel nieuwe dingen. Weer veel te zezen, bedankt.
Tot digi..

Unknown zei

Hoi Alida,

Ik ben weer begonnen (in de bezemwagen....). Ik blijf jouw blog volgen als inspiratiebron. Met jonge kinderen blijf je natuurlijk op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. Daar profiteer ik graag van mee ;)