maandag 2 maart 2009

Durf ik het ???


Ondanks mijn toch best indrukwekkende opruimaktie bleef mijn laptopje toch ergerlijk traag bij tijd en wijle.... Dus was ik al aan het bedenken of ik er nog meer vanaf kon gooien of om deskundige hulp in te schakelen, toen ik op het blog van Wowter zijn tip las over crap cleaner. Ik zal eerlijk bekennen dat er ook dingen in de post stonden die mijn pet ver te boven gingen, maar wat mij bijbleef was zijn enthousiasme en het vertrouwen in het opschoonprogramma. Maar durfde ik dit ook ? Nou als ik één ding van de 23 dingen over gehouden heb is het "gewoon doen". De vraag definitief verwijderen (of zoiets) voelde als na je eerste rijles een rondje rijden op het circuit van Zandvoort. Maar ik HEB HET GEDAAAN. JOEPIE!! Dat de snelheid van de laptop nu navenant is, kan ik helaas niet zeggen, maar ik kan weer op de digitale snelweg en dat is mij voorlopig snel genoeg. Wat ik mij vooraf niet gerealiseerd had, was dat ik nu van alle programma's die ik gebruikte de websites, inlognamen en wachtwoorden "kwijt" was. Dus om te voorkomen dat ik nog een keer zo bijdehand zou worden heb ik een ouderwets lijstje in Excell gemaakt met alle gegevens en deze opgeslagen op mijn USB-stick, geheel niet 2.0 maar wel ver... handig. En omdat ik nu toch zo'n mooie opsomming van "mijn" programma's had, heb ik ook tevens maar een andere al wat langere bestaande wens van stal gehaald, nl. het installeren van het programma Symbaloo. Handig hoor, in één overzicht alle linken naar programma's die je wilt bekijken. Ook handig voor als ik nog eens mijn Crap Cleaner ga gebruiken.....
Tot digi.

4 opmerkingen:

WoW!ter zei

Toegegeven, ik had niet gewaarschuwd dat je alles wel heel goed weg kon gooien. Ik heb de afstelling zover dat het juist wel alle passwords laat staan.
Toch leuk om te zien dat je CC gebruikt hebt.

diriwout zei

Je zou Keepass is voor je wachtwoorden moeten proberen, kun je installeren op je USB stick, programma kandaarna automatisch de wachtwoorden en url's invoeren

puzzle zei

Ha WoW!ter, het leuke van de 23 dingen is dat ik het veel minder eng vind om iets "fout" te doen; ok, het was natuurlijk handig geweest om het lijstje vooraf te maken; maar nu heb ik het achteraf gedaan en kon ik tegelijk nog meer kritisch kijken of het nog wel een account waar ik bij aangemeld wilde blijven. Dank je voor de tip en de reactie. Ik blijf je blog volgen.

puzzle zei

Dag Diriwout, geweldig dat je nog steeds mijn blog leest en me coacht; je weet dat ik nog wel enige sturing nodig heb. Dank je voor de tip van Keepass.Ik ga het binnenkort uitproberen.