woensdag 1 oktober 2008

foto rechtstreeks vanuit Flickr in mijn blog


bv22
Originally uploaded by puzzle232323
Even wat uitproberen; als ik een foto in een post plaats sla ik deze altijd eerst op de harde schijf van mijn PC, omdat ik meestal een plaatje bij het praatje zoek. Dankzij een ontdekking van digisuus heb ik nu rechtstreeks een foto uit mijn fotoverzameling van flickr gehaald, gekozen voor de optie blog this; flickr toestemming verleend om dit in blogger te plaatsen; deze aktie is volgens de tekst éénmalig en kan als je deze toestemming weer in wilt trekken bij het account weer verwijderd worden. Blognaam ingevuld. Ik kreeg als ik mij nog goed herinner nog wel de melding dat ik aangemeld moest zijn bij google) et voilá; ik kon een post in Flickr typen en met foto en al naar blogger sturen. Weet ik ook wat de friemeltjes zijn waar bobomoni over blogt. Staat de fotonaam en wie de foto geuploades heeft. Weer wat geleerd... Dank je digisuus. Foto staat nog wel op eigen initiatief rechtsboven, maar ik zag nog in Flickr een mogelijkheid van een template, dus misschien kan ik daar de plaats van de foto in het bericht bepalen. Ben ook nog benieuwd hoe je nog meerdere foto's in één post plaatst, maar ik ben voor nu even gestopt met puzzelen. WAARSCHUWING; DEZE TOEPASSING ALLEEN GEBRUIKEN ALS JE EEN EIGEN FLICKR ACCOUNT AANGEMAAKT HEBT.

1 opmerking:

Unknown zei

Nog een tip van suus: je kunt de foto vrij eenvoudig in het midden krijgen door hem te centreren. Moet je naar "Berichten bewerken" gaan, de foto selecteren ( er verschijnen dan kleine vierkantjes in het midden van de zijden) en voor centreren kiezen. Heb ik net ook gedaan bij een foto van een muurgedicht. De "friemeltjes" kun je ook in het bericht deleten. Heb Bobomoni daar ook al over ingelicht.