donderdag 2 oktober 2008

de banner en de gifjes


Ik zag op het blog van bobomoni allemaal leuke bewegende plaatjes. Dat bleken dus de gifjes te zijn, waar ik al eerder mee heb zitten stoeien. Bobomoni heeft voor mij en alle anderen op haar blog uitgebreid uitgewerkt hoe je deze nu in je blog plaatst. Hier nog even in het kort; plaatje in je post; rechtermuisknop, plaatje aanklikken, snelkoppeling kopiëren, in je blog kiezen voor afbeelding toevoegen en dan kiezen - afbeelding vanaf het web toevoegen'. Het maakt niet uit of je dat doet via 'nieuw bericht' of via 'Html bewerken' en dan plakken. Is deze mogelijkheid er niet dan kies je voor eigenschappen en dan kan je de url. kopiëren en via afbeelding invoegen plakken bij de url. Je kunt natuurlijk ook plaatjes in je sidebar plaatsen, dat doe je via aanpassen, gadget toevoegen, afbeelding en dan de url plakken bij afbeelding vanaf het web toevoegen. Of indien je een de html code gekopieerd heb kies je voor html/java script en dan de code plakken.
Kwam nu ook een banner tegen en nog heeeel veeeel meer. Ik laat het hier bij, lijkt me voorlopig flitsend genoeg. Dank je Bobomoni.

3 opmerkingen:

stephandevilder zei

Dat is nou eens een dynamisch blog met ald ie bewegende beelden maar ben toch het meest gecharmeerd van je schrijfstijl en humor moet ik zeggen. Voordat ik alle tips ga uitproberen moet ik eerst nog een hoop 'dingen' inhalen. Alleen dit weekend nog een presentatie voor maandag in Deventer voorbereiden. Het gaat maar door....
Groet van de hardloper.

Lighthousje zei

grmpf#@$&,
had ik nou maar niet naar al die leuke gifjes gekeken, nou moet ik het hele weekend weer freubelen en knutselen, want ze zijn LEUK!!!!!
Een cursist vroeg mij ook al hoe ze dat allemaal moest doen, dus 2 vliegen in 1 klap...eerst zelf doen en dan verhaaltje maken [strike]of verwijzen naar de jouwe...neuh, das te makkelijk [/strike]
Maar goed dat ze voor morgen een regenachtige dag hebben voorspeld :)

Lighthousje zei

oeps, die html code werkt dus niet, was de bedoeling dat wat tussen [strike] staat dat dat doorgestreept tevoorschijn zou komen, naja...kan niet alles hebben, met deze uitleg erbij snap je het vast wel, ga dus niet de reaktie verwijderen, weet dat ik bij jou wel ff wat mag uitproberen...thnx!!!