zondag 30 maart 2008

puzzle 5; yahoo, flickr, zen back to life



Ik kwam op andere blogs termen tegen als http://www.sugababes.nl/, http://www.habbo.nl/, http://www.hyves.nl/
en nieuwsgierig als ik ben, ben ik overal eens gaan rondkijken. Ik heb het maar gauw allemaal weer dichtgeklapt want HELP DE CURSIST VERZUIPT. Ik begrijp niet hoe jullie aan het getal 23 zijn gekomen, want tot op heden roept elk antwoord wel weer een nieuwe vraag of nieuw idee op. Zo keek ik ook graag naar het VPRO programma "in de ban van het ding" over onze digitale lifestyle. Gelukkig dat het nu is afgelopen anders kwam ik nooit meer tot rust. (Voor de liefhebber ; je kan nog wel de website bekijken).

In de vorige puzzle meldde ik jullie over de diepe coma van My Zen. Ik ben iemand die zich in beperkte mate verdiept in gebruiksvoorwerpen. Van de auto weet ik bv dat er benzine in moet, dat er geen lampjes moeten gaan branden en dat ie zo af en toe naar de garage moet en in geval van acute nood de Wegenwacht bellen. Vind ik al heel veel voor één apparaat gezien de hoeveelheid technologie waar ik mijn dagelijks leven mee wordt omgegeven. Dus toen er niets gebeurde toen ik My Zen aanzette én ik zeker wist dat de batterij was opgeladen, heb ik alleen nog geprobeerd hem (of haar) aan te sluiten aan de PC. En toen dat allemaal niet meer werkte, mailde ik mijn Wegenwacht voor dit apparaat. En wat blijkt; hij meldde mij dat er een resetknop op het toestel zit. Nou gelukkig heb ik sinds kort een bril met extra leessterkte én een nagelvijl met een hele scherpe punt. Ik zou nl. echt niet weten hoe je dit anders doet, maar het is gelukt.My Zen is back to life.

Een regenachtige zondag en ik vond het hét moment om mij te gaan verdiepen in Flickr. Het klopte inderdaad dat de aanmelding bij Yahoo niet in een keer vlekkeloos ging, bovendien bleek " mijn" naam al in gebruik te zijn, vroegen ze allerlei dingen die ik eigenlijk niet in wilde vullen, is mijn engels niet helemaal zo best als mijn nederlands, maar goed het is gelukt. Ik heb een account (en een lijstje op papier waar ik mij inmiddels allemaal heb aangemeld, met wachtwoorden én de strikvraag mét antwoorden voor het geval ik mijn wachtwoorden kwijt ben). Ik ben eens fijn gaan rondkijken naar mooie foto's en al scharrelend heb ik de mooiste foto's die ik tegenkwam opgeslagen in mapjes (een set heet dat geloof ik). Ik heb allerlei beveiligingen ingesteld, nu natuurlijk nog flauwekul nu ik alleen uit hun bestand foto's gehaald heb, maar ik vind het zo'n raar idee om mijn privé foto's zo beschikbaar te stellen. Zelfs van foto's die je afzonderlijk maakt en dan wil verzamelen zou ik een soort veiligheid willen inbouwen. En toen wilde ik gaan proberen hoe ik die leuke foto's kan bewerken én op mijn blog zetten. Nou zoals jullie zien, het is (nog) niet gelukt. Maar eens navragen bij mijn medecursisten hoe zij dit gevogeld hebben. Omdat ik toch iets wilde doen heb ik ze naar mijn gmail adres verstuurd, kan ik ze daar ook zien. (lekker puh). Deze truc had ik al ontdekt bij een grote digitale leverancier van media (mogen wij hier namen noemen of is dat verboden ?) waar ik mijn wensenlijstje ook gemaild heb. Ligt het mooi ergens vast.
Gisteravond een deel van de film The Constant Gardener gezien (de rest heb ik geslapen) met daarin de wondermooie muziek van .. (nu even z'n naam kwijt- CD ligt elders in huis-misschien lukt het me in een volgend blog jullie dit te laten luisteren) en ik dacht ik heb nu zoveel zoekmogelijkheden misschien kan ik een deel zien op You Tube en kan ik dat dan opslaan op Netvibes. Nou dat lukte, alleen kwamen er toen allemaal beelden van zoenende stellen op mijn scherm en daar had ik nou ook niet zo'n trek in, bovendien sneeuwde Bruce Springsteen toen helemaal onder én liep m'n PC vast. Toch maar weer good old Bruce ingesteld.
Heeft iemand nog andere tips voor het bekijken van die film op de PC. (http://www.uitzendinggemist.nl/
gaat over minder frivole onderwerpen, want daar kwam ik het niet tegen).
De dag is omgevlogen; komt natuurlijk ook omdat de tijd verzet is; mijn partner stelde voor om het verzetten van de klok volgend voorjaar maar op maandag overdag te doen; lijkt mij ook veel prettiger. Bij wie zouden we dit voorstel kunnen indienen ?
Het eerste deel van gisteravond hebben we doorgebracht in de schouwburg; introdans danste de voorstelling "beeldschoon" De voorstelling komt nog in een aantal theaters in den lande, een echte aanrader'; op http://www.introdans.nl/ kan je vinden waar/wanneer. Ik had nog heel optimisch mijn digitale camera meegenomen zodat ik jullie misschien nog kon laten meegenieten, maar het was strikt verboden foto's of film te maken. Jammer, ook voor jullie.
Rest mij te melden dat bovenstaande foto de enige foto op Flickr was van een puzzel van Jan van Haasteren én dat ik nu bij mijn kinderen geen poot meer heb om op te staan als ik vind dat ze te lang achter de PC zitten.



1 opmerking:

diriwout zei

Hahaha weer een geweldig stukje schrijfwerk. Toch leuk om je collega's ook op een andere manier te leren kennen. Blij dat je een nieuwe leebril hebt -:) De ZEN doet het tenminste weer. Wat betreft het foto's bewerken probeer eens picnic (staat iets over op mijn blog) Ik zal vandaag of morgen even uitzoeken hoe je de Flick'r foto's het beste op je blog kunt zetten (wordt vervolgt)