donderdag 27 maart 2008

puzzle 3; nieuwe template, profiel, netvibes, rss, you tube, google maps

Onderweg naar Cornwall kwamen we per toeval langs Stonehenge. Ik hou wel van het mystieke, dus ik wilde dit graag eens ervaren. Ik wil niemand ontmoedigen maar ik kwam niet zo tot rust meters van de stenen langs een afscheiding met heeeeel veeeel mensen met allemaal dezelfde wens een foto zonder mensen. Het is bijna gelukt ...

Deze week de template van mijn blog gewijzigd. Ik heb er veel gezien dankzij essen2.0, maar net die ene hele mooie kwam na het kopiëren tevoorschijn als een wonderlijk soort chinees waar je volgens mij een heel andere cursus voor moet gaan volgen om dit te snappen. Dus terug naar af en daar toch iets gevonden wat na wat prutsen met kleuren, lettertype, layout etc nu geheel mijn goedkeuring kan verdragen. Mijn profiel ingevuld en ontdekt dat als ik op mijn interesses klikte ik ineens een heleboel blogs zag van mensen met dezelfde interesse. Kan je snel veel contacten leggen (als je wilt). Op Flickr een hele mooie foto gevonden van allemaal portretten en deze eerst gekopieerd op de PC en vervolgens dankzij de hulp van Quiltmuts in mijn profiel geplaatst. Vervolgens heb ik mij aangemeld bij Netvibes en ben met RSS gaan stoeien. Dat lukte me niet allemaal in een keer, die van marktplaats heb ik gevonden via hun eigen zoekfunctie. Ik wilde behalve de opgegeven bibliotheken ook eens kijken of ik de bibliotheken in mijn woonomgeving of OB Amsterdam kon plaatsen. Maar dat is me niet gelukt. Of het er nu aan ligt dat zij (nog) niet zijn uitgerust met RSS of dat ik iets fout heb gedaan ligt nog in het midden. Vervolgens heb ik in You Tube gezocht naar mijn afwijking nl. Bruce Springsteen (en dit ook geplaatst in mijn blog), op Google Maps eens gekeken waar ons huis lag en waar in Frankrijk nu eigenlijk onze vakantiebestemming is en al deze informatie zo geschoven tot het zo was als ik het wilde hebben. Geprobeerd de tabs van mijn collega's te plaatsen en na zeer goed de instructie van Rob gezien en geluisterd te hebben (en dus de update geïnstalleerd te hebben) is het me gelukt ook dit er op te zetten. (Heel lastig voor iemand die nooit een gebruiksaanwijzing leest maar liever zelf zit te prutsen).
Het chatten lukte ineens niet meer, bleken er pop-ups geblokkeerd te worden, maar door dit voor die pagina toe te staan lukte het ineens wel. Zonder hulp zelf ontdekt. Ik voel me soms net zes en beland in de magische wereld van de ontdekkingen. Een soort NEMO voor volwassenen.
Het beeldscherm van My Zen heeft inmiddels de eerste kras al binnen (sorry OBD), dus ik op zoek naar een beschermhoesje. De grootste mediawinkel waar je beter op je rolschaatsen naar toe kan gaan zei ; sorry mevrouw, er zijn zoveel nieuwe MP3 en MP4 spelers op de markt dat we ze niet allemaal kunnen aanschaffen, want dan kunnen we ze niet kwijt in de winkel. En ik dacht .... Maar goed je kan ze ook digitaal bestellen. Kan ik meteen even op zoek naar iets waardoor mijn oordoppen er niet telkens uitvallen. Ook nog mijn favouriete CD op de Zen gezet, afspeellijsten gemaakt, én een heleboel mooie foto's. Oh ja, en nauwelijks geslapen. Ik zal eens kijken wat 23 dingen deze week in petto heeft. Volgens mij iets met foto's, daar heb ik wel wat mee dus ik vrees wederom weinig slaap ..

Rest mij te melden dat ik naar aanleiding van de in puzzle2 geplaatste link van het theatergezelschap een reactie kreeg van één van de spelers. Wel heel snel gespot. Leuk hoor.
Afgelopen zaterdag ben ik naar de opening geweest van de expositie te Harskamp van een aantal kunstenaars, nadere info http://www.galeriezuid.nl/. Vooral ets nr 118, Vuurtoren Texel lijkt me een leuke aanwinst voor Lighthousje.

1 opmerking:

Annemarie van Essen zei

Je klinkt gelukkig niet al te gepuzzeld, maar eerder helemaal enthousiast als (inderdaad) een 6 jarige! Wat leuk om dat te lezen.

Mag ik heel blozend vertellen dat het mij ook meer dan een avondje gekost heeft voordat mijn blog er in eerste versie goed genoeg uitzag? Het kost inderdaad gewoon tijd en soms heel veel volharding en durf. Knap dat je het aangedurfd hebt om uberhaupt er aan te beginnen. Petje af!