zaterdag 29 maart 2008

puzzle 4; vindbaarheid en zichtbaarheid, blogsearch, widgetbox

Deze foto, gemaakt aan de Engelse kust, schoot me te binnen omdat ik bezig ben geweest met zichtbaarheid en vindbaarheid. Maar ook omdat het 23 dingen virus allerlei bijzondere nieuwe verschijnselen veroorzaakt, waar ik nu nog niet de gevolgen op langere termijn van kan overzien. Ik weet dat ons gevraagd is naar de toepasbaarheid in je werk, maar ik ben nog zo bezig met het ontdekken wat er allemaal mogelijk is dat ik daar nog geen idee van heb. Door http://www.blogsearch.google.com/ ben ik er een heel klein beetje achter gekomen hoeveel mensen wereldwijd zich al langer op deze wegen begeven. En heel naief waarschijnlijk maar ik heb vol verbazing rondgekeken in deze voor mij toch wel onbekende wereld. Ik merk dat ik dankzij de opzet van deze cursus, het met behulp van instructies oefenen in een leertuin met indien nodig achtervang ik mij begeef op paden waar ik anders nooit gekomen was. Rob, diriwout en medecursisten bedankt. Want zonder jullie had ik niet ontdekt hoe leuk dit is. Maar ook hoeveel er is te ontdekken, ik ben bezig te schiften, wensenlijstjes te maken en dan ben ik nog niet eens begonnen aan les 6 het fotobewerken. Een van de dingen die ik dankzij mijn medecursisten ontdekt heb ik het bestaan van http://www.widgetbox.com/. Ik heb er twee van op mijn blog gezet. De eerste is natuurlijk heel raar voor een vagetariƫr, maar ik moest er zo om lachen.
En dat had ik wel even nodig. Want gisteren is My Zen, die ik al voorzien had van mijn favoriete foto's en muziek, in een diepe coma geraakt, waarvan ik betwijfel of hij nog ooit zal ontwaken. Ik heb z'n vitale functies gecontroleerd maar geen enkel teken van leven was nog zichtbaar. Zelfs zijn bronbestand op de PC gaf aan dat hij niet meer herkend werd. Ik vrees het ergste. Ik las op een ander blog dat er al eerder een Zen is heengegaan. Persoonlijk vind ik dit te creatief en te weinig rustgevend van MYCreativeZen.

3 opmerkingen:

40+pwrr zei

Hallo Puzzlestukje,

Ben even in je blog gedoken n.a.v. je leuke reactie op mijn blog. Mekr dat je net als mij het weekend gebruikt om verder de digitale snelweg op te gaan. Om op je vraag terug te komen over mijn naam. Dit is de geuzennaam waar mijn (muziek)vriendinnenclub zich van bediend. We laten daarbij in hetmidden welke 40+ ons bind. Schoenmaat, kaassoort of leeftijd.
Voor wat betreft de widget met de filmtips deze heb ik op de volgende site gevonden: http://www.leejoo.nl/gratis-tools/nieuws.htm

diriwout zei

Ha die Puzzle, Die Bruce Springsteen You Tube filmpjes vind ik helemaal geweldig. Ook je berichten zijn erg leuk om te lezen. Het enthousiasme is duidelijk aanwezig. Maar wat jij nu met de Duck Hunt widget moet, er wordt zelfs op honden gejaagd!!, is me nog niet geheel duidelijk -:) had ik inderdaad niet achter je gezocht.

Ik hoop dat de ZEN het weer doet. Neem hem anders maar mee naar je werk, kijk ik er even na. Waarschijnlijk zit er wel een reset mogelijkheid op.

reiziger2.0 zei

Ik leef met je mee, mijn Zen geeft ook geen enkele reactie meer. Ik krijg alleen de melding, apparaat is niet aangesloten.... En ja, de stekker zit erin. Maar je site gaat er wel mooi uitzien. En dan al die extra's, dankzij jou nog meer te doen.