dinsdag 23 september 2008

bleu et vert et Flickr....


Ok, na het vorige verhaal nu weer, zoals gezegd, tijd voor de digitale dingen. Foto's .......
Ding 7 is aan de beurt en gelijk stuiterde ik op de 23dingen site al op het woord mash-ups. Vast de vorige keer overheen gelezen, toch nu maar even verder klikken naar de link http://www.tech-faq.com/. Taal kiezen en toen ging ik de inleiding lezen, technische uitleg over de meest uiteenlopende onderwerpen zodat de gemiddelde persoon het kan begrijpen. Conclusie; ik ben geen gemiddeld persoon. Mash-ups; het zal ongetwijfeld waar zijn wat er staat, maar zoals ik wel vaker zeg, voor de een is het logica en voor de ander boerenkool. Het moge duidelijk zijn tot welke groep ik voor dit onderdeel behoor. Volgende link http://www.krazydad.com/colrpickr/ zag er nog hetzelfde uit; mooi al die foto's op kleur gesorteerd; er zijn er vele met de extensie .gif die ik niet op kan slaan en waar ik voor zover ik weet verder niets mee kan. Weet iemand raad? Gelukkig ook veel met .jpg extensie die ik opsla voor later... Nog wat toepassingen die ik niet eerder gezien had zoals spelletjes downloaden naar je mobiel.... Toch maar niet. Wel een leuke banner, maar deze kon ik niet kopiëren, ik kom vast nog wel eens ergens een banner tegen (als je me kunt helpen - graag). Leuk al deze bezigheden, maar ik kan nog niet zo 1,2,3 een toepassing voor het werk bedenken.
http://maps.google.nl/; ik kende maps al. Alleen niet goed genoeg bleek. Geweldig leuke toepassing die foto's en filmpjes bij de diverse locaties. Bij het trefwoord bibliotheek intikken kwam ik in Duitsland uit. Blijkbaar nog geen Nederlandse bibliotheek gelinkt ?? Waarom eigenlijk niet denk ik dan in mijn onschuld. Terwijl ik wel weet dat er bibliotheken zijn die google.maps gebruiken, waarom komen ze dan niet tevoorschijn als ik het trefwoord intik en waarom gebeurt dit wel als ik bv campings intik. Heb toch nog even gecontroleerd of er nog iets verschenen was van de bibliotheek het dichtst bij mij in buurt, nl. Deventer. Ik vond een filmpje van oude auto's op de Brink en een concert in de Bergkerk. Ik had het toch leuk gevonden om hier bv. nog een keer te kijken naar de voorstelling van Ronja de Roversdochter of een link te vinden naar http://www.bibliotheekdeventer.nl/ voor oa het reserveren van de huiskamerbioscoop De Kleine Keizerin. Helene Blowers, the godmother, heeft google maps gebruikt voor web 2.0 toepassingen All around the world (zie een eerdere post). Whose's next ? Gaan de bibliotheken in Nederland zich straks ook allemaal op de kaart zetten ? Maar misschien is dit te ver Out of the box gedacht....
Kon niet nalaten nog wat te klikken en wat me toen nog fascineerde waarom Arjan H. het nodig vond om zijn dagelijkse fietsroute van huis naar zijn werk bij het Kadaster te Apeldoorn op de openbare site te plaatsen. Je vraagt je soms wel eens dingen af. En dit is zo'n moment.
Volgende link http://metaatem.net/words/ het spellen; ook nog steeds leuk dat spelen met letters, zoals ik links en rechts zie met leuke toepassingen.
Maar waar weer veel toepassingen bij gekomen waren in het laatste halfjaar is op http://bighugelabs.com/flickr/ Ik kon het toch weer niet laten; foto's opladen - mozaïk maken - een beetje prutsen maar ik kan het nog - zie bovenaan. Press card gemaakt voor Bruce en nog een leuke postzegel. Kortom weer leuk spelen. En die toepassingen voor Flickr, daar hebben anderen al over nagedacht http://www.collegedegrees.com/blog/2008/06/24/how-to-make-flickr-work-for-your-library-50-resources/ Gelukkig.

Geen opmerkingen: