woensdag 25 februari 2009

Jengelende kraai


Blogger heeft mij door .... Dacht ik nog dat het niemand opgevallen was dat ik al een tijdje op blog-inactief stond, heeft hij (zij/het) het toch in de gaten gekregen. Want ineens (vraag me niet meer hoe) kwam er een bericht op mijn scherm van alle "nieuwe" toepassingen die zij bedacht hadden in mijn afwezigheid. En digitale kraai die ik ben kon ik natuurlijk niet nalaten zo her en der eens te gaan klikken. Jengelen of te wel jengelaars als ik het blog van essen juist interpreteer. Een woord wat (gelukkig) wat stoffig was geworden in mijn vocabulaire, maar met haar toelichting erbij moet ik wel bekennen dat ik mijzelf hierin wel herken. Ik wil eigenlijk overal even op klikken, kijken, kan ik het ook, och ook leuk en voor ik het weet heb ik weer een enorme ontdekkingstocht gemaakt op de digitale snelweg. Ik vraag me eigenlijk af, is er al zoiets als een digitale tom-tom voor de snelste, kortste, toeristische route van A naar B? Gelukkig kwam het merendeel van het "nieuwe" mij nog bekend voor. Oef. Maar goed, geen nieuwe template, niet mobiel een reactie plaatsen. Maar wel de blogger post gadget toegevoegd aan mijn IGoogle pagina, zodat ik vanuit daar rechtstreeks berichten kan bewerken en publiceren. Welke meerwaarde dit heeft weet ik zo even ook niet, dat heb je nou van dat jengelen. En dat idee van het teamblog hou ik nog even in het achterhoofd - leuk voor de familiereunie - of zouden ze dan eerst de 23 dingen moeten gaan volgen ?
Ik kan het niet nalaten hier even melding te maken van dat blogger zelf ook blogt onder de naam buzzblogger kun je daar ook achter "nieuwe" dingen komen. Als je wilt weten welke blogs zij interessant vinden dan klik je hier. Maar beide opties lijken me te behoren tot de toeristische route. Als je op de digitale snelweg wil blijven kun je volgens mij beter een andere route kiezen. Tot digi.

2 opmerkingen:

Marianne zei

Hai Puzzle, ja , het blijft mijn interesse houden. We zijn jammergenoeg een beetje uitgeblogt met de collega's. Ik lees bij jou al weer zoveel nieuwe termen, dat ik voorlopig nog vooruit kan.
Ik heb gisteren een hele tijd zitten 'klooien'om de muziek op mijn Zen te verwisselen. Mijn zus had de '10 jaar top 2000 box' gewonnen bij radio 2, en die wilde ik er integraal opzetten. Dat heeft wat uurtjes gekost, ik was de weg kwijt. Maar finally gelukt. Ik moet dus wel bezig blijven met de 23 dingen, het zakt snel weg.
Tot digi,
p.s wat worden we fit van al dat trainen met de buddypoke! :-)

puzzle zei

Dag Liesje, leuk weer wat van je te horen en zo goed om te lezen dat je het "dingen" een beetje mist .... Gelukkig zijn er in den lande voldoende bloggende bibliotheekmensen (en komen er nog steeds meer); die lijst van 1000 web 2.0 toepassingen heb je vast nog lang niet afgewerkt (of stiekem toch ?). Ik zie uit naar je volgende post, kunnen we elkaar blijven stimuleren, tot gauw.